september 2019
P U S Š P S N
     
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Bratislava in Movement | 2019_Martin Kilvády
15813
page,page-id-15813,page-template-default,siteorigin-panels,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-7.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.1,vc_responsive

2019_Martin Kilvády

foto-Herman Sorgeloos

Martin Kilvády

(Belgicko/Slovensko)

4. október 2019

Galéria Nedbalka  

Martin Kilvády

Martin Kilvády sa narodil v roku 1974 v Banskej Bystrici. Absolvoval odbor pedagogika súčasného tanca na VŠMU. Ako tanečníka ho najviac ovplyvnil Ján Ďurovčík a Libor Vaculík. V rokoch 1992 až 1996 bol členom súboru Torzo a tancoval aj v niekoľkých inscenáciách baletu a opery SND.

V lete roku 1997 sa stal členom súboru ROSAS Anny Teresy de Keersmaeker v Bruseli. Tancoval v množstve predstavení, medzi inými vo Would, v reprízach MikrocosmosAchterland. Podieľal sa na tvorbe choreografií Just Before, Drumming, I Said a In Real Time. V tomto období jeho tanečné obzory rozšírilo učenie Davida Zambrana a Chrysy Parkinson.

V rokoch 2001 až 2004 spolupracoval s choreografom Robertom Olivanom na tvorbe choreografií Natural, Strange DaysDe Farra. V sezónach 2002 až 2004 bol členom cirkusu Rital Brocante.

Od roku 2003 je členom súboru Thomasa Hauerta ZOO. Vystupuje v predstaveniach Five, Modify, More Less Said Songs,Walking Oscar, PuzzledAccords.

Martin je spoluzakladateľom súboru Les SlovaKs Dance Collective, s ktorým vytvorili choreografie Opening Night, Journey HomeFragments.

Martin sa podieľal na vyše 30 originálnych produkciách a tancoval na všetkých kontinentoch. Venuje sa aj tanečnému výskumu a už 25 rokov pôsobí ako pedagóg.

back

The Craft of Dry Lands Ice-Skating

(Remeslo korčuľovania na suchu)

Tanec: Martin Kilvády

Hudba: Nick Cave (God is in the House)

Dnes formujem tanec

Dávam tvar môjmu telu

Ako ruky remeselníka odhalia neforemnú hlinu

Tancujem pre teba

Pohyb ohýba ticho

Jemný závor hudby

Tancujúci blázon nesúci tiaž sveta

Zámerom diela je predstaviť prácu remeselníka, jeho zručnosti a majstrovstvo, esteticko-poetické cítenie, tanečné kroky, ktoré mu počas rokov štúdiovej a javiskovej skúsenosti prirástli k srdcu. Na javisku sa predstaví Martinov tanečný štýl par excellence – bez scény, v jednoduchom priestore, čistý tanec.

Štruktúrou je rozdelené sólo na dve hlavné časti. Prvá, v ktorej sa dve tretiny celkového prejavu sa odohrávajú v tichu. Druhá, ktorá je v závoji balady pre klavír a hlas priamo vyplývajúcim pokračovaním, a nesie sa v nádychu emócií.

 Prežitých dvadsať minút má homogénny, pokojný charakter, kde sa telo tanečníka rozoznie vo veľkej škále svalového napätia a uvoľnenia. Rozmanitosť tanečných inšpirácií sa snúbi v jednoliaty celok v tele a duši tanečníka – skladateľa.