jún 2017
Po Ut St Št Pi So Ne
« feb    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Poláková, Korec, Šavel, Procházka (Slovakia)

Brano-8_011

Pocitové roz-umenie 

Sensory Understanding

Choreografia | Choreography: Marta Poláková, Yuri Korec, Peter Šavel

Réžia | Directed by: Tomáš Procházka

Hudba live | Live Music: Martin Polák, Tibor Feledi

Kostýmy | Costumes: Martina Goliánová

Účinkujú | Performers: Simona Droppanová, Barbora Janáková,

Eva Priečková, Lukáš Bobalík, Branislav Bašista, Andrej Štepita

Predstavenie súčasného tanca v netradičnom priestore prináša divákovi novú skúsenosť vo vnímaní súčasného tanca. Námet sa sústreďuje na maximálne využitie zmyslov, ktoré sú vstupnou bránou cítenia a porozumenia nielen tanca ale aj sveta okolo nás a nás samých v ňom. Zmyslová pamäť je východiskom, tvorí základ skúmania vzťahu vizuálneho, verbálneho a neverbálneho aspektu vyjadrenia sa – od mechaniky k cíteniu, od rozumu k pocitom.

Vytváranie obrazov sa odohráva v bezprostrednej blízkosti divákov. Performeri a ich akcie sú takmer na dosah, takže divák má možnosť reagovať aktívnejšie ako je to obvykle v tme divadelného hľadiska. Aktívnejšie vnímanie situácie stimuluje divákovo neobvyklé vnímanie a porozumenie pohybu a jeho zložiek.

Forma, teda pohybový jazyk predstavenia, vychádza z prostredia, využívajúc výtvarné a architektonické aspekty netradičného priestoru ako scénografické prvky. Toto prostredie zároveň ovplyvňuje a modeluje pocitový | zážitkový obsah pohybového jazyka účinkujúcich.


Vytvorenie projektu bolo podporené z grantov Ministerstva kultúry SR.

The project is supported by grants of the Ministry of Culture of the Slovak Republic.

Marta Poláková

(choreografka, pedagogička, pohybová analytička)

Marta Poláková patrí k prvej generácii tvorcov nezávislej scény súčasného tanca na Slovensku – založila a viedla prvú skupinu profesionálnych tanečníkov a dato zameranú na súčasný tanec (1990 – 1999). Jej tvorba bola prezentovaná v Anglicku, Francúzsku, Írsku, Dánsku, Taliansku, Rakúsku, Maďarsku a Českej republike, ako aj doma na v Mestskom divadle P. O. Hviezdoslava a v Štúdiu SND. Od roku 2008 vedie Labanov Ateliér Bratislava – platformu pre tanec a pohyb, ktorá je bázou umeleckých a vzdelávacích projektov zameraných na využitie Labanovej analýzy pohybu a iných prístupov založených na integrácii tela a mysle v pohybe. Venuje sa aj publikačnej činnosti, dosiaľ jej vyšli dve publikácie: Sloboda objavovať tanec (2011, Divadelný ústav) a Dynamické telo (VŠMU, 2013). Pôsobí ako docentka na Hudobnej a Tanečnej fakulte Vysokej školy múzických umení.


Yuri Korec

(choreograf, pedagóg, terapeut)

Je absolventom Katedry tanečnej tvorby HTF VŠMU v Bratislave. Bol členom profesionálneho tanečného divadla Štúdio tanca v Banskej Bystrici (2001 | 2002) a spolupracoval s mnohými zahraničnými skupinami, oi.: Ventura Dance Company (Švajčiarsko), Retina Dance Company (Belgicko), Jean Abreu Company (Anglicko), Stephanie Schober&Dance Company (Anglicko), Cocoondance Company a Stephanie Thiersch | Mouvoir (Nemecko). Momentálne je členom skupiny CieLaroque | Helene Weinzierl (Rakúsko). Má za sebou aj niekoľko choreografických diel produkovaných v zahraničí, napríklad multimediálne predstavenie Habitat produkovali Tanzplan Dresden, Semperoper Dresden a Paluca Tanzschule Dresden (2010). Je tiež spoluautorom a choreografom niekoľkých tanečných filmov The Day (2004), Darkroom (2008) a VoiceS (2010), z ktorých posledný získal niekoľko významných ocenení na festivaloch v Európe, Kanade a USA. Yuri sa intenzívne venuje štúdiu somatickej metódy Rolfing® – štrukturálna integrácia a stal sa prvým certifikovaným rolferomTM na Slovensku.