december 2017
Po Ut St Št Pi So Ne
« feb    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kilometrový tanec

mapa_kilometrovy_01

Začiatok 15.00 hod.:

Kamenné námestie – (pod hodinami Obchodného domu TESCO),

s nasledujúcou trasou: Dunajská ulica – Námestie SNP – Klobučnícka – Nedbalova – Laurinská – obchodná pasáž medzi ulicami Laurinská 4 a Gorkého 3 – Slovenské národné divadlo – Námestie Eugena Suchoňa – Mostová – Hviezdoslavovo – Rybárska brána – Hlavné námestie


 

1. októbra 2017 Jaro Viňarský

7. októbra 2017 Ján Valík

8. októbra 2017 Soňa Ferienčíková

14. októbra 2017 Martina Hajdyla Lacová

15. októbra 2017 Lívia Balážová MM

22. októbra 2017 Radoslav Piovarči


Koncept: Katarína Zagorski

Supervízor a garant projektu: Miroslava Kovářová

Produkcia: Katarína Zagorski a Asociácia Bratislava v pohybe

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

katarina_headshot

Autorka fotografie: Alina O’Shaughnessy

Katarína Zagorski (rod. Mojžišová) je nezávislá choreografka, tanečnica, pedagogička, producentka a publicistka. Vytvorila projekty pre tanec, divadlo, performanciu a krátky film.

Po absolvovaní HTF VŠMU v Bratislave pôsobila na Slovensku, jej projekty Jeren, Vank, Zluftu, Kryk, Sarah Kane:Crave, Modlitba šamanského dievčaťa a Mirákulos uviedli divadlá Aréna, Stoka, Štúdio 12, Štúdio tanca a v rokoch 1999-2004 festival Bratislava v pohybe. Osem sezón pôsobila v Írsku, ako pedagóg hosťovala na Limerick School of Art and Design a na University of Limerick. Jej práce boli uvedené na Mamuska Nights, Framemakers Symposium, Excursions Performance Festival, Dublin Fringe Festival, Have U-Met-Nosti Festival, Dublin Dance Festival, Tulca Festival of Visual Arts a sú zastúpené v zbierke The National Dance Archive of Ireland. Z nich na Slovensku bola uvedená Aukcia (Nu Dance Fest, Kiosk) a video z projektu Svätenie jari v Limericku (Dni tanca, Kiosk).

O tanci píše pre Denník N, spolupracuje s Divadlom Štúdio tanca a je autorkou Projektu prvej nezávislej rezidencie v Balete SND.

„Kilometrový tanec je experimentálne predstavenie v uliciach centra Bratislavy. Testuje, či by tanečníci vedeli natiahnuť svoj tanec, namiesto obmedzeného priestoru javiska, až na kilometrovú vzdialenosť. Diváci majú možnosť absolvovať celý kilometer alebo len jeho časť s nimi. Kilometrový tanec je aj reakciou na to, že súčasný tanec nemá v Bratislave vlastný priestor, a tak vychádza do ulíc. Začína sa „pod hodinami“ Obchodného domu TESCO na Kamennom námestí a končí sa na Hlavnom, na svojej trase míňa zopár kaviarní, galériu, kostol, masážny salón, SND aj Lidl. Trikrát sa skryje do priechodu, chodníkovú dlažbu strieda asfalt i mačacie hlavy. Kilometrový tanec bude zakaždým iný vďaka šiestim prominentným osobnostiam slovenského tanečného a performačného umenia, ktorých spojiť v jednom projekte je unikátne a určite nielen pre mňa. Jeho premiérovému uvedeniu počas špičkového festivalu Bratislava v pohybe sa veľmi teším.“   

       Katarína Zagorski, autorka konceptu

Kilometrový tanec je experimentálne predstavenie v uliciach centra Bratislavy. Testuje, či by tanečníci vedeli natiahnuť svoj tanec namiesto obmedzeného priestoru javiska, až na kilometrovú vzdialenosť, vyrovnať sa s podmienkami exteriéru a s bezprostrednou interakciou okoloidúcich. Diváci majú možnosť absolvovať celý kilometer alebo len jeho časť s nimi.

Kilometrový tanec bude zakaždým iný vďaka šiestim prominentným osobnostiam slovenského tanečného a performačného umenia, ktorých spojiť v jednom projekte je unikátne.

Projekt je sprievodným podujatím medzinárodného festivalu Bratislava v pohybe a nadväzuje na tradíciu site-specific predstavení v uliciach Starého mesta.


 

Účinkujú:

1. október 2017

TGT

Jaro Viňarský študoval choreografiu baletu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave a v Prahe na Akademii muzických umění. Bol členom profesionálneho Divadla Štúdio Tanca v Banskej Bystrici. V roku 2006 získal za svoje sólové predstavenie Posledný krok pred, prestížnu CENU SAZKY za „objav v tanci“ v Českej republike, spolu s Cenou diváka na Českej tanečnej platforme. Od roku 2004 úzko spolupracuje s belgickou choreografkou Karine Ponties. V súčasnosti sa venuje aj vedeniu tvorivých tanečných dielní, najmä pre neprofesionálnych tanečníkov a ľudí iných profesií.Je držiteľom prestížnej ceny THE BESSIES NEW YORK DANCE AND PERFORMING ARTS AWARD 2013 v kategórií „vynikajúci tanečník“ (OutstandingPerformer) za predstavenie The Painted Bird / Bastard v choreografii slovenského choreografa, žijúceho v New Yorku Pavla Zuštiaka. V súčasnosti prevažne žije, pôsobí, tvorí a vedie workshopy na Slovensku a v Českej republike.

1 je číslo vyjadrujúce jednotu (jedno telo). Jedno telo nie spojením dvoch tiel, ani nie troch, ani nie desiatich, ale spojením všetkých ľudských tiel. 1 kilometer má trasa, ktorú mám zatancovať. Bude to Môj Kilometrový Tanec jednoty, ktorá miluje odlišnosti a tanec nekonečného procesu transformovania. Takéto je jedno telo, keď je v pohybe, keď tancuje.

7. október 2017

Foto Jan Valik cb

Ján Valík absolvoval Akademii výtvarných umění v Prahe, kde prešiel od štúdia maľby cez konceptuálne tendencie v médiách fotografie, videa, inštalácie až k performancii a pohybu. Počas týchto štúdií sa stretol s metódou pohybu Bodyweather a japonským Butó. Bodyweather (Telesné počasie) nazerá na telo ako neustále premenlivú krajinu s naraz sa dejúcimi nepatrnými a mnohými obmenami prepojenými s okolím. Butó má korene vo vnútornom svete a reči podvedomého tela. Ján Valík sa zúčastnil a organizoval tieto performatívne skúmania a má za sebou niekoľko performancií v Japonsku i na Slovensku.

Sú myriády možností akými môže telo absolvovať kilometer. Vieme ale mestskú krajinu, ktorú sme si zvykli vnímať iba na vzdialenosti k cieľu, stále vnímať ako živú prírodnú entitu? Prenechať myslenie nahlas telu? Preklenúť naučené a nechať priestor naplniť telo? Pretože človek vidí len to, čo pozná…

8. október 2017

sona10

Soňa Ferienčíková je tanečnica, choreografka a zakladateľka produkčnej skupiny BOD.Y (www.bodyngo.com ), momentálne pôsobí ako umelkyňa v slobodnom povolaní. Venuje sa súčasnému tancu, experimentálnemu divadlu a tanečnému filmu. Okrem Bratislavy študovala v Prahe, Antverpách, Salzburgu a New Yorku. Spolupracovala s viacerými domácimi aj zahraničnými choreografmi a vystupovala v Európe, Mexiku, Izraeli a Číne.

Čas mesta, chuť miesta, moment spomalenia… Jesenná prechádzka mestom s časom o preteky.

14. október 2017

Martina4

Martina Hajdyla Lacová vyštudovala Konzervatórium J. L. Bellu v Banskej Bystrici a Akademii muzických umění v Prahe. Počas štúdia spolupracovala s českými a slovenskými choreografmi Martou Polákovou, Mirkou Eliášovou, Šárkou Ondrišovou, skupinou Debris, i so zahraničnými tvorcami Ji-Eun Lee (KOR), Karen Foss (NOR), Ann van den Broek (BEL), Maya M. Carroll (ISR). V roku 2008 sa zúčastnila polročnej stáže v Antverpách. Od roku 2010 pôsobí ako tanečnica a pedagogička v slobodnom povolaní. Kombinuje prácu a tvorbu v domácom pražskom prostredí so spoluprácami v zahraničných súboroch. V Prahe ju momentálne najviac zamestnáva domovská skupina ME-SA, ktorou založila spoločne s tanečnicou a producentkou Karolínou Hejnovou v roku 2008, a súbor VerTeDance. Vo Švajčiarsku pracuje so súborom DA MOTUS! a v Nórsku s choreografkou Karen Foss. V rokoch 2011, 2012 a 2017 bola nominovaná na Tanečnicu roku; jej autorské sólo bolo v roku 2012 nominované na cenu pre Tanečnú inscenáciu roku 2012. V roku 2015 získala cenu Tanečnica roku za výkon v predstavení Super Naturals. Za mimoriadny sólový výkon v predstavení L/One of the Seven v choreografii Andreja Petroviča bola nominovaná na Cenu Thálie 2016.

Často a rada pozorujem ľudí vo verejných priestoroch. Ich život, správanie, reakcie, nálady, telá, pohľady. Baví ma tá dokonalá kompozícia, hra, nepredvídateľnosť.

15. október 2017

balazova_01

Lívia Balážová MM je slovenská umelkyňa v oblasti súčasného tanca. Študovala na konzervatóriu J.L.Bellu v Banskej Bystrici, SEAD V Salzburgu a na P.A.R.T.S. v Bruseli.

ZebastiánMéndez Marín kostarický umelec narodený pre divadelnú scénu. Súčasný tanec študoval na Konzervatóriu El Barco v Kostarike. Založenie umeleckého telesa Colectivo Priekopník Veverička oslávili v roku 2015 premiérou ich prvého predstavenia El Gato de Schrödinger v kostarickom San José. Následne prišli na svet predstavenia pouličné #whateveristrendingnow, postapokalyptické PRACH/POLVO a najnovšie ALTERNATIVE FACTS. Ich cesty sa prvý krát skrížili počas spolupráce s belgickým tanečným súborom Ultima Vez Wima Vandekeybusa a ich energie si zapasovali natoľko, že sa rozhodli spolu tvoriť a podeliť sa o svoju tvorbu so svetom. Radi rozprávajú o témach aktuálnych, zabudnutých či predpovedaných.

Jeden kilometer, jedna cesta, jeden smer dvoch ľudí s odlišnými spôsobmi komunikácie, tela a hudby, v neustálom rozhovore so stovkami očí a ich smerov, chutí a vôní ulíc mesta.

Lívia Balážová MM – tanec

Zebastián Méndez Marín – hudba (hra na slovenskom ľudovom nástroji koncovke)

22. október 2017

Man walking toward a cross formed by light reflecting off the grungy walls of an underground culvert.

Man walking toward a cross formed by light reflecting off the grungy walls of an underground culvert.

Radoslav Piovarči, tanečník, performer, pedagóg, choreograf a režisér pôsobí na profesionálnej umeleckej scéne osem rokov. Počas tohto obdobia mal možnosť spolupracovať s viacerými osobnosťami, divadlami a súbormi, ako napr. Lenka Vágnerová & company, Artyci dance company, elledanse theatre, Staatstheatre Kassel, Štúdio tanca, Total Brutal company, Verte dance, Viirus theatre atď. V celosvetovom merítku išlo o viac ako 30 rôznych tanečných projektov ako aj film, reklama atď.

Okrem tanca sa venuje aj choreografii. Od roku 2010 vytvoril ako choreograf a režisér inscenácie ako Munnie, TAJ DYCH, SET UP, PRA(C)H a najnovší

modulárno-tanečný projekt s názvom MIMO. Výskum a vzdelávaciu činnosť Massive skills workshops zdieľa a prezentuje na rôznych umeleckých platformách. Aktívne sa podieľa na vizuálnych inštaláciách a site specific projektoch v spolupráci s tvorcami z viacerých oblastí umenia. Radoslav Piovarči sa zúčastňuje na tanečno-vizuálnych

inštaláciách a projektoch v spolupráci najmä s TRAKT o.z. Jedným z posledných projektov zo série vizuálno-tanečných boli oslavy stého výročiaFínska (100 SUOMI FINLAND).


 

Kilometrový tanec nás svojou myšlienkou nadchol a plánujeme priniesť svojské vnímanie času v kontraste so životom v meste. Putovanie krajinami a jeho rytmus je vždy ovplyvňovaný okolitou kultúrou a tento vplyv nám príde ako zaujímavý nápad pre spracovanie do performancie.

Daniel Georgiev

22414519_10212103117710864_868071838_n

Daniel Georgiev je hudobník a skladateľ, hráč na elektrické husle tvoriaci kompozície v reálnom čase.

Rodák z Bulharska začal hrať na husle vo veku 4 rokov. Je absolventom Národnej hudobnej školy D. Hristova vo Varne a Štátnej akadémie hudby P. Vladiguerova , kde študoval hru na viole u Valentina Gerova.

V roku 2000 začal cestovať a hrať po Európe.  Ako súlista vystupoval s mnohými súbormi rôznych žánrov. Účinkoval na koncertoch NSO Orchestra, Dobrich Kamerata, Shumen Philharmony, Kamerata Metronom a na turné s významnými hudobníkmi.

Od roku 2005 účinkuje ako sólový hráč a prezentuje vlastnú tvorbu, ktorú tvorí a hrá v reálnom čase pomocou slučky. Jeho hudba je súčasťou niekoľkých predstavení a filmových festivalov.

Na svojom konte má viac ako 10 sólových albumov, niekoľko CD singlov, soundtracky ku krátkym filmom, scénickú hudbu pre bábkové divadlo a mnoho kolaborácií s inými hudobníkmi.


 

Music by Daniel Georgiev
electricviolin with loop,
reaal timemusic composing