august 2017
Po Ut St Št Pi So Ne
« feb    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Stephen Petronio Company (USA)

"Glacial Decoy"/ Stephen Petronio Company

Bloodlines

Glacial Decoy (1979)

Choreografia: Trisha Brown

Zvuk: ticho | silence

Scéna, kostýmy a vizuálna réžia: Robert Rauschenberg

Svetlá: Beverly Emmons

Naštudovanie: Diane Madden & Lisa Kraus

Účinkujú: Davalois Fearon, Jaqlin Medlock, Tess Montoya, Emily Stone, Megan Wright

Svetová premiéra: July 30, 1979, Espace Forbin, Aix-en-Provence, France

Premiere Stephen Petronio Company: October 1, 2015, The Dance Center at Columbia College Chicago

Rain Forest (1968)

Choreografia: Merce Cunningham
Hudba: David Tudor, Rainforest
Hudobníci: John Driscoll & Ralph Jones, Composers Inside Electronics
Scéna: Andy Warhol, Silver Clouds
Svetlág: Aaron Copp

Naštudovanie: Andrea Weber s Meg Harper & Rashaun Mitchell

Tancuj: Davalois Fearon, Kyle Filley, Jaqlin Medlock, Nicholas Sciscione, Emily Stone, Joshua Tuason

Originálna premiéra: March 8, 1968, State University College at Buffalo, NY
Premiéra Stephen Petronio Company: April 7, 2015, The Joyce Theater, New York

Locomotor (2014)

Choreografia: Stephen Petronio

Originálna hudba: Clams Casino

Kostýmy: Narciso Rodriguez

Svetlá: Ken Tabachnick

Účinkujú: Kyle Filley, Jaqlin Medlock, Tess Montoya, Nicholas Sciscione, Emily Stone, Joshua Tuason, Megan Wright

Premiéra: April 8, 2014,The Joyce Theater, New York

Asistent umeleckého riaditeľa: Nicholas Sciscione

Supervízor svetiel: Joe Doran

Produkčno-javiskový manažér: Meghan Rose Murphy

Obsadenie s v prípade potreby môže zmeniť

Vymyslite s nami krátky príbeh – Bloodlines vznikli ako pocta americkým majstrom postmoderného tanca, ktorí inšpirovali moju kariéru choreografa a tiež v snahe zachovať túto postmodernú tradíciu. Od roku 2015 do roku 2019 bude Stephen Petronio Company prezentovať diela tvorcov ako Merce Cunningham, Trisha Brown, Lucinda Childs, Anna Halprin, Steve Paxton, Yvonne Rainer. Títo umelci sú uznávaní pre svoj originálny choreografický jazyk na najvyššej umeleckej úrovni, ktorá sa prejavuje extrémnou telesnou a konceptuálnu precíznosťou. V priebehu projektu budú pribúdať do repertoáru súboru ďalšie predstavenia uvádzané popri mojich vlastných kusoch.

Nachádzam sa v jedinečnej pozícii umelca žijúceho a tvoriaceho pre súbor viac ako 30 rokov. Impulzom bolo skúmanie tohto generačného hnutia a moje vlastné ranné pôsobenie v súbore Trishe Brown. Tento okamih je pre Stephen Petronio Company okamihom expanzie a inklúzie. Prinášame tieto diela divákovi s možnosťou ich obnoveného uvedenia v čase, kedy sú tu ešte stále tanečníci a spolupracovníci, ktorí mali osobné spojenie či hlbokú angažovanosť pre týchto jedinečných tvorcov.

Bloodlines sme otvorili ikonickým dielom Merce Cunninghama RainForest (1968) a majstrovskou choreografiou Trishe Brown Glacial Decoy (1979).Môj súbor je prvým americkým súborom súčasného tanca, ktorý tieto diela prezentuje mimo domovských súborov týchto choreografov

Bloodlines vznikli ako aktívny dialóg medzi pohybovým slovníkom Cunninghama, Brownovej a Petronia. Bloodlines v sebe obsahujú túžbu pokračovať a prehlbovať moju vlastnú tvorbu ako reflexiu tvorby mojich predchodcov. A akýmisú mi naďalej učiteľmi.

Stephen Petronio

www.petron.io.

Stephen Petronio

Vyše 30 rokov choreografickej tvorby pre vlastný súbor umožnilo Stephenovi Petroniovi posunúť svoj výrazný pohybový slovník do nových, experimentálnych polôh. Jeho jedinečný štýl využíva intuitívne schopnosti tela v rámci meniaceho sa kultúrneho momentu a predstavuje ideálne prostredie pre tanečníkov so záujmom o históriu a chuťou objavovať neznáme. Projekt Bloodlines je prirodzeným rozšírením tohto impulzu. Petronio sa sústredí na dialóg, ktorý zasahuje širšie kontexty jeho základov.

Petronio sa narodil v Newarku, NJ. Ako študent na Hampshire College počas 70. rokov 20. storočia študoval kontaktnú improvizáciu u StevaPaxtona, ktorý bol členom Merce Cunningham Dance Company v rokoch 1961 až 1964. Petronio sa neskôr presťahoval do New Yorku, kde sa stal prvým mužom v súbore Trishy Brown (1979 – 1986). Vybudoval si jedinečnú kariéru, získal množstvo ocenení vrátane John Simon Guggenheim Fellowship, nadácií Foundation for Conemporary Performance Arts, New York Foundation for the Arts, cenu pre najlepšieho amerického choreografa, cenu Bessie a v roku 2015 Doris Duke Performing Artist Award.

Petronio, ktorý začal študovať tanec u vedúcich postáv Judsonovej éry, v roku 2010 účinkoval v choreografii Trishi Brown Man Walking Down the Side of the Building vo Whitney Museum a v roku 2012 v Paxtonovej Intravenous Lexture (1970) v New Yorku, Portlande a na konferencii TEDMED-2012 v Kennedy Center Opera House vo Washingtone. Petronio bol tiež prvým artist-in-residence v JoyceTheatre v rokoch 2012-2014. Spolupracoval s výtvarníčkou Janine Antoni na niekoľkých multižánrových projektoch a vydal pamäti, Confessionsof a MotionAddict.

Petronia vždy inšpirovali priekopníci postmoderného tanca, je to odkaz, ktorému vzdáva hold. Títo tvorcovia boli oddaní bohatému, originálnemu tanečnému jazyku, ktorý núti divákov prehodnotiť pravidlá. Transformovali americký tanec pre umelcov, ktorí prišli po nich.

Stephen Petronio Company

Od svojho vzniku v roku 1984 Stephen Petronio Company účinkovala v 26 krajinách na svete, vrátane 21 sezón v Joyce Theatre v New Yorku. Súbor vytvoril predstavenia pre Dance Umbrela Festival/Londýn, Hebbel Theater/Berlín, Scène Nationale de Sceaux, Festival d´Automne à Paris, CNDC Angers/Francúzsko, Holland Festival, Festival Montpellier Dance, Danceworks UK Ltd., Festival de Dancede Cannes a v USA pre San Francisco Performances, Joyce Theater, UCSB Arts&Lectures, Wexner Center for the Arts, WalkerArts Center, WhiteBird a iné.

This engagement has been made possible with support from the Trust for Mutual Understanding, the Mid Atlantic Arts Foundation through USArtists International in partnership with the National Endowment for the Arts and the Andrew W. Mellon Foundation, and with additional support from the Robert Rauschenberg Foundation, and Rapid Response, a project of American Dance Abroad.

Bloodlines is made possible, in part, with Lead Sponsorship from the SHS Foundation and corporate support from American Express.

Stephen Petronio Company’s 2016–17 season is made possible in part with public funds from The National Endowment for the Arts, New York State Council on the Arts, NYC Department of Cultural Affairs in partnership with the City Council, and with additional support from the Doris Duke Charitable Foundation, The Foundation To-Life, The Gladys KriebleDelmas Foundation, The Harkness Foundation for Dance, Howard Gilman Foundation, James E. Robison Foundation, Joseph & Joan Cullman Foundation for the Arts, King’s Fountain, and The Shubert Foundation.