august 2017
Po Ut St Št Pi So Ne
« feb    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Tao Dance Theater

Od svojho vzniku v roku 2008 sa TAO Dance Theater rýchlo zaradil medzi vyhľadávané skupiny po celom svete. TAO bol prvý súbor súčasného tanca z Číny, ktorý dostal pozvanie účinkovať na Lincoln Center Festival v USA a v opere v Sydney, a druhý v poradí, ktorý vystupoval na American Dance Festival. Bol tiež prvým čínskym súborom, ktorý absolvoval šesť týždňový pobyt v rámci American Dance Festival. Divadlo Sadler’s Wells v Londýne tri roky za sebou objednalo u súboru inscenáciu a veľakrát ho pozvalo účinkovať do Londýna.


Súbor vystupoval už vo viac ako 40 krajinách na piatich kontinentoch, zájazdami obsiahol USA, Veľkú Britániu, Kanadu, Brazíliu, Austráliu, Mexiko, Kolumbiu, Izrael, Španielsko, Rakúsko, Kóreu, Nemecko, Švédsko, Poľsko, Belgicko, Fínsko, Švajčiarsko, Francúzsko, Indonéziu atď. Predstavil sa na vyše 70 festivaloch, napr. na Spring Dance v opere Sydney, Dance Umbrella v Londýne, Julidans v Amsterdame, New York Fall for Dance, v kanadskom Národnom centre pre umenie, Suzanne Dellal Dance Days v Tel Avive, na Singapore Arts Festival, enDanza v Madride, Wiener Festwochen, Taipei Novel Dance Series, Hong Kong New Vision Arts Festival, Attakkalari Biennale v Indii.


TAO Dance Theater zaujal pozornosť čínskeho módneho priemyslu, čo viedlo k spolupráci s mnohými módnymi značkami, časopismi a fotografmi. VOGUE China predstavil súbor tri razy a pozval súbor spolupracovať s významnými fotografmi a filmármi.


V roku 2014 Time Out New York označil predstavenia TAO Dance Theater za jednu z desiatich najlepších tanečných show ako jediný súbor z Ázie na programe.

V roku 2015 si Asian Arts Theatre v Gwangju, Kórea a Sadler’s Wells objednali vytvorenie najnovšej práce skupiny 8.

TAO-photo-of-6-by-Marco-Feklistoff-b

TAO YE

(umelecký riaditeľ a choreograf)

Pochádza z Chongquingu, kde absolvoval tanečnú školu. Tancoval v Šanghajskom armádnom súbore piesní a tacov, v tanečnom divadle Jin Xing v Šanghaji a v Pekingskom súbore moderného tanca. V marci roku 2003 založil TAO Dance Theater. Medzi jeho významné choreografie patrí Weight x 3, 2, 4, 5, 6, 7. V roku 2012 významný lifestylový magazín v Ázii Men’s UNO udelil TAO YE cenu Elegance Award 2012, ktorá je ocenením čínskych osobností z oblasti kultúry a zábavného priemyslu. V tom istom roku Sadler’s Wells v Londýne vybral TAO YE ako jedného zo šiestich umelcov z celého sveta do programu New Wave Associates. V roku 2013 mu Beijing News udelili cenu za inováciu v tanci.

TAO YE sa venuje vývoju novej tréningovej techniky, ktorá tanečníkom umožňuje skúmať potenciál a extrémy ľudského tela, pričom nepretržite prekračuje fyzické limity a mentálne očakávania. Vyučoval workshopy na American Dance Festival, na Tisch School of Arts New York University, na Singapore Arts Festivale, Dongyi University v Kórei, Pekingskom Centre súčasného umenia, Pekingskej tanečnej akadémii a Taipei National University of Arts.


Duan Ni

(tanečnica a vedenie skúšok)

Narodila sa v Xi’ane a absolvovala Shaanxi Art College. V roku 2004 ukončila štúdium na pekingskej tanečnej akadémii v odbore choreografia moderného tanca, ktorý viedla Yang Meiqi, zakladajúca riaditeľka súboru Guangdong Modern Dance Company, prvého moderného tanečného súboru v Číne. Počas štúdia získala štipendium na American Dance Festival. Po skončení štúdia tancovala v Jin Xing Dance Theater v Šanghaji, v Akram Khan Dance Company a Shen Wei Dance Arts v New Yorku. V auguste 2008 sa stala členkou súboru TAO Dance Theater. S troma uvedenými súbormi vystupovala v Lincoln Center v New Yorku, pričom jej výkon kritici New York Times opakovane označili ako „vynikajúci” a „mimoriadny”.


Wang Hao

(zakladajúca tanečnica a manažérka administratívy)

Pochádza z Hubei, a v roku 2002 absolvovala prípravnú školu tanečnej školy Central University for Nationalities. V roku 1998 získala prvé miesto na šiestej výročnej tanečnej súťaži v Pekingu. V roku 2006 ukončila štúdium na Central University for Nationalities. Počas štúdia získala prvú cenu na 8. výročnej tanečnej súťaži v Pekingu a tretiu cenu na 7. Čínskej národnej tanečnej súťaži. V roku 2005 bola druhá na 9. Čínskej národnej tanečnej súťaži. V rokoch 2006–2008 bola členkou Beijing Modern Dance Company. V marci roku 2008 sa stala zakladajúcou tanečnicou súboru TAO Dance Theater.

6

Choreografia | Choreography: TAO YE

Hudba | Music: Xiao He

Svetelný dizajn | Lighting: Ellen Ruge (Sweden)

Kostýmy | Costumes: TAO YE, Li Min

Tancujú | Dancers: Fu Liwei, Mao Xue, Li Shunjie, Yu Jinying, Ming Da, Huang Li

Premiéra | Premiere: February 1, 2014 “6: The Sami Chinese Project” as the opening performance of the 2014 European Cultural Capital at NorrlandsOperan in Umea, Sweden

Spolufinancované | Commissioned by: NorrlandsOperan

Koproducenti | Co-Produced by: NorrlandsOperan, Ping Pong Productions, TAO Dance Theatre

S podporou | Supported by: Umea 2014, Swedish Arts Council, Swedish Arts Grants Committee Region Vasterbotten, China Literature and Art Foundation

Dĺžka | Duration: 30 minutes

7

Choreografia | Choreography: TAO YE

Hudba | Music: TAO YE

Svetelný dizajn | Lighting: Ma Yue, TAO YE

Kostýmy | Costumes: TAO YE, Li Min

Tancujú | Dancers: Duan Ni, Fu Liwei, Mao Xue, Li Shunjie, Yu Jinying, Ming Da, Huang Li

Premiéra | Premiere: September 19, 2014 – OzAsia Festival, Adelaide Festival Centre

Spolufinancované | Commissioned by: Sadler’s Wells with additional support from Adelaide Festival Centre

Prípravu podporil | Development Supported by: Sadler’s Wells New Wave Associates Program

Producent a manažment | Producer and Management:

Ping Pong Productions, www.pingpongarts.org

Dĺžka | Duration: 30 minutes

Choreograf TAO YE verí, že jediné slovo alebo fráza nedokáže obsiahnuť význam súčasného tanečného predstavenia. Názov môže v divákovi vytvoriť predsudky a obmedziť kreatívne smerovanie. Jeho očíslovaná séria minimálnych experimentov skúma potenciál ľudského tela ako vizuálneho elementu, oslobodeného od limitov reprezentácie alebo príbehu. Bez potreby vypovedať príbeh vás tento večer prinavráti do sveta imaginácie prestúpeného krásou možných vysvetlení. Použitím čísel namiesto slov na tituly svojich prác TAO YE dúfa, že presiahne dualitu abstraktná verzus konkrétna myšlienka.

„Žiadne slová nedokážu vyjadriť význam dnešného predstavenia. Dielo je skôr prestúpené našimi predstavami o ‚tele‘ a fyzickej praxi. Takže to, čo vnímajú vaše oči je presne to, čo naše srdcia túžia vyjadriť“, hovorí TAO YE.

 

“No specific words can express the meaning of tonight’s performance. Rather, these pieces are permeated with our conceptions of ‘the body’ and physical practice. So what your eyes perceive is exactly what our hearts hope to express,” says TAO YE.

Poznámka umeleckého riaditeľa

Žijeme vo svete žiarivých farieb ; moja zvolená myšlienková cesta v tejto dobe je vytvoriť jedinú čistú farbu.

Keď ide o pluralizmus verzus binárna opozícia, viac verím v existenciu jedinej jednoty.

Hlboko chápem obmedzenosť jednotlivca i to, že možnosti ľudstva sa tvoria práve v rámci týchto obmedzení.

Telo, fyzická existencia, ktorá v sebe nesie vnútorný poriadok života, to je miesto, kde sídli najväčšia múdrosť.

S hlbokým rešpektom k telu študujem jeho vrodené obmedzenia na sebe a odmietam sledovať letmú inšpiráciu ako zdroj mojej kreativity. Posvätnosť tohto postupu sa dá realizovať iba prostredníctvom aplikácie tela do tohto rituálneho procesu akumulácie, formovania a skúmania.

Tým, že sa vkladám do takéhoto procesu, vstupujem do hry proti času, mystéria, ktoré sa odhalí iba keď sa oslobodíme z lineárneho chápania minulosti, prítomnosti a budúcnosti.

Pýtajú sa ma, čo chcem, aby si diváci odniesli z môjho prestavenia. A ja sa pýtam späť – čo si VY ako diváci chcete odniesť z môjho predstavenia? Odmietam neobmedzený konzum, ktorý charakterizuje našu dobu a verím, že čím viac si z niečo chcete vziať, o to viac sa tomuto cieľu vzďaľujete.

Namiesto toho sa snažím prostredníctvom svojej tvorby upriamiť pozornosť späť na podstatu procesu cítenia a vnímania – vďaka ktorému tanec skutočne vyjadruje svoju čistotu a napredovanie. Keď si ponecháme slobodu vidieť bez toho, aby sme kontrolovali svoje predsudky, môžeme zažiť dialóg so skutočnou podstatou toho, čo máme pred očami, a konečne začíname kráčať vpred do neznámej večnosti.


http://weibo.com/taodancetheater