Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Choreografia a koncept | Choreography and concept: Alessandro Sciarroni
Účinkujú | Performers: Michele Di Stefano and Marco D’Agostin
Produkcia | Production: Corpoceleste_C.C.00# with ARMUNIA | FESTIVAL INEQUILIBRIO
S podporou | With the support of: MARCHE TEATRO
V spolupráci | In cooperation with: Pubblico Pugliese | La Scena dei Ragazzi
Dĺžka: 30 minút | Length 30 minutes
Premiéra | Première: júl | July 2013 festival Inequilibrio, Castiglioncello
V predstavení Jozef vidíme na scéne osamelého muža sediaceho pred laptopom. Interprét hľadá svoj vlastný obraz, ktorý je opakovane premietaný, deformovaný, zdvojovaný a dekonštruovaný pomocou webkamery a aplikácie jednoduchých video-efektov. Joseph robí rozhodnutia pred divákmi | svedkami, ktorí môžu sledovať jeho fyzický monológ vďaka videoprojekcii, ktorá reprodukuje obrazovku laptopu. Na začiatku, serióznom a strohom, sa Josephova cesta stáva ironickou a neočakávanou. Muž predstiera, že sa ocitol v strede westernového pištoľníckeho duelu, zatiaľčo sa jeho intenzívny obraz rozloží na magické lúče svetla a jeho pohľad stráca ľudskú podobu a stáva sa pohľadom mimozemštana. Záverečný premietaný obraz pohltí mladé publikum svojim neočakávaným koncom.
Dielo má deťom ukázať, ako technologické nástroje môžu byť potenciálnymi nosičmi kreativity a nie iba príčinou odcudzenia. Jozef je predstavenie, ktoré je zábavné a súčasne nabáda publikum zamyslieť sa napríklad aj nad tým, že sa môžeme pohybovať vo svete performácie spôsobmi, ktoré môžu byť znova a znova nové a prekvapivé. Je to predstavenie, ktoré berie do úvahy hlboké porozumenie, ktoré má v sebe každý mladý divák (a potenciálny performér).
Alessandro Sciarroni je taliansky umelec pôsobiaci v oblasti divadla s niekoľkoročnými skúsenosťami s výtvarným umením a divadelným výskumom. Jeho tvorba presahuje tradičné rodové definície. Začína pri koncepčnom Duchampovskom matrixe, využíva divadelný rámec a aplikuje techniky a skúsenosti z oblasti tanca, cirkusu a športu. Jeho predstavenia okrem sily, koherentnosti a jasnosti skúmajú obsesie, obavy a zraniteľnosť pri akte performácie, pomocou opakovania až na hranice fyzickej výdrže interpretov. Venujú sa rozličným dimenziám času a empatickému vzťahu medzi publikom a interpretmi.
Svoju tvorbu prezentoval v 21 krajinách Európy, v USA, Kanade, Brazílii, Uruguaji a Spojených arabských emirátoch. Participoval na významných podujatiach, akými sú Biennale de la Danse v Lyone, Kunsten festival des arts v Bruseli, Impulstanz Festival vo Viedni, Bienále v Benátkach, Festival d’Automne a Festival Séquence Danse at 104 v Paríži, Abu Dhabi Art Fair, Juli Dans Festival v Amsterdame a svoje diela vystavoval v Centre Pompidou v Parížia v MAXXI Museum v Ríme.
Jeho dielo bolo uvedené v rámci sietí a podujatí zameraných na šírenie súčasného tanca a mobilitu umelcov ako „Antibodies Explo”, „Aerowaves” a „Modul Dance”, niekoľkoročný projekt, do ktorého je zapojených 19 tanečných divadiel z 15 európskych krajín. Počas svojej kariéry sa zúčastnil množstva európskych projektov a rezidencií ako „Choreographic Dialogues” (2010), „Choreoroam” (2011), „Performing Gender” (2014): európsky projekt na tému gender a sexuálna orientáciaa „Migrant Bodies”(2014 – 15): projekt, ktorého cieľom je podporovať reflexiu a tvorbu na tému migrácia a jej kultúrny dopad na európsku a kanadskú spoločnosť.
Alessandra Sciarroniho podporuje APAP – Advancing Performing Arts Projects a jeho predstavenia produkuje Marche Teatro v spolupráci s medzinárodnými koproducentami ako Comune di Bassano del Grappa | Centro per la Scena Contemporanea, Biennale de la Danse | Maison de la Danse de Lyon, Mercat de les Flors-Graner | Barcelona, Centrale Fies a Association Corpoceleste_C.C.00#, ktorej je umeleckým riaditeľom. Je tiež jedným z umelcov v Project Matilde, regionálnej platforme pre novú scénu v Marche.
V roku 2015 sa Alessandro stal choreografom Baletu Rím a jeho poslednú choreografiu Aurora podporila Fondation d’Entreprise Hermès.
Ocenenia: 2013 – Premio Rete Critica; 2013 – Marte Award; 2012 a 2013 – Najlepšie predstavenie – Puf Festival v Pule (Chorvátsko); 2012 – Najlepší začínajúci tvorca – Danza&Danza Magazine; 2008 – cena „Nuove Sensibilità”.
je performér a choreograf pôsobiaci v oblasti divadla, tanca a filmu. Študoval tanec u osobností, akými sú Yasmeen Godder, Nigel Charnock, Emio Greco, Simona Bertozzi, Sharon Friedman, Jorge Crecis, Rachel Krische, Guillermo Weickert.
Počas svojej kariéry účinkoval v predstaveniach Claudie Castellucci | Socìetas Raffaello Sanzio, Alessandra Sciarroniho (Folk-s, Joseph, Joseph_Kids), Iris Erez, Williama Collinsa, Sharon Friedman, Giorgie Nardin.
Svoje choreografické vzdelanie si rozširoval u Rosemary Butcher, Tabey Martin, Peggy Olieslaegers, Gitty Wigro, Guy Coolsa, Lucy Cash a Ginelle Chagnon.
Od roku 2010 sa venuje vlastnému choreografickému výskumu vďaka medzinárodným projektom ako Choreoroam Europe (mentorka Rosemary Butcher), Act Your Age (mentorka Wendy Houstoun), CD16 | partnerstvo s SNDO School v Amsterdame (mentorka Katarina Bakatsaki), Triptych | partnerstvo s Circuit-Est in Montréal a The Dance Centre vo Vancouvri (mentorka Ginelle Chagnon).
Medzi jeho choreografie patrí Viola (víťaz Premio Gd´A Veneto 2010 a vybraná do Aerowaves 2011 a Anticorpi XL 2011), Spic & Span (víťaz Segnalazione Speciale Premio Scenario 2011), Let sleeping dragons lie (víťaz Premio Prospettiva Danza 2012). V roku 2013 vytvoril dve choreografie na tému stárnutie a plynutie času v rámci projektu Act Your Age a Last day of all aLast day of M., bez profesionálnych tanečníkov. Jeho posledná práca Everything is ok mala premiéru v júni 2015.
Marco tiež hral hlavnú úlohu v oceňovanom filme Days of Harvest (IT, 2012) a získal cenu Giglio d’Argento za najlepšiu mužskú rolu na festivale the Valdarno Cinema Fedic Festival 2012.
choreograf a zakladateľ skupiny súčasného tanca MK. Jej najnovšie prestavenie Robinson je na turné spolu s ďalšími formátmi, ktoré nie sú určené pre javisko.
Festival Santarcangelo 2014-15 ho pozval vytvoriť špeciálny projekt Platforma balinézskeho tanca pre celý festival.
Na jeseň 2014 vytvoril Upper East Side pre Aterballetto a Line Rangers pre Korean National Contemporary Dance Company. Je umeleckým riaditeľom Tropici, nepravidelnej platformy pre umenie v Ríme a účinkuje v Joseph_kids A. Sciarroniho.
Spoločne s Margheritou Morgantin napísal Agentiautonomi e sistemimultiagente, knihu choreografickej inštruktáže meteorologických správ (Quodlibet 2012).
Získal strieborného leva za inováciu v tanci na 9. Festivale súčasného tanca Bienále v Benátkach 2014.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |