september 2021
Po Ut St Št Pi So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

2021 Anastasia Valsamaki (GR)

Foto Alekos & Christos Bourelias

Anastasia Valsamaki (Grécko)

9. október 2021

A4 – priestor súčasnej kultúry


 

Anastasia Valsamaki

Pri skúmaní krehkej rovnováhy medzi skupinou a jednotlivcom, ako aj pri svojich malých sólach Anastasia vychádza z myšlienky čistého pohybu. Pre túto mladú choreografku predstavuje tanec spôsob myslenia a pozorovania, nad rámec naratívu alebo potreby príbehu. Vo svojej kariére kombinuje prácu tanečníčky a tanečnej pedagogičky s tvorbou vlastných diel.

Anastasia Valsamaki je absolventkou Gréckej národnej školy tanca (KSOT). Ako tanečníčka vystupovala v choreografiách Marthy Graham a Antona Lachkého v Hellenic Dance Company a spolupracovala s choregrafmi a choreografkami ako Millicent Hodson a Kenneth Archer, Mina Ananiadou, Kyriaki Nasioula, Stella Fotiadi a ďalšími.

V roku 2016 debutovala choreografiou Sync, s ktorou sa dostala do výberu Aerowaves ako jedna z dvadsiatich najsľubnejších mladých choreografov Európy za rok 2017. Sync bolo uvedené na Aerowaves Spring Forward 2017 v Aarhuse (Dánsko) a na festivale Athens & Epidaurus.

V roku 2018 spolupracovala s Gréckym národným divadlom ako pohybová poradkyňa a v tom istom roku mala premiéru jej choreografia Body Monologue na festivale Arc for Dance. V roku 2020 vytvorila DisJoint pre 7. Festival mladých choreografov Nadácie Onassis a získala cenu ARTWORKS a stipendium SNF Artist Fellowship Programme.

logo_CreativeEuropeRIGHT_EN
AW_Main

BODY MONOLOGUE

Koncept & Choreografia: Anastasia Valsamaki

Spoluautorka & performerka: Gavriela Antonopoulou

Hudba: Konstantinos Bakogiannis

Kostým: Eleni Valsamaki

Produkcia: MINDTHELOOP

Video, fotografie, strih: Alekos & Christos Bijourelias

Premiéra: ARC FOR DANCE FESTIVAL, 26. 5. 2018, Grécko

 

Čo dokáže telo? Toto je nezodpovedaná logická otázka, ktorú sólo Anastasie Valsamaki prináša na scénu. Svojim výskumom Valsamaki odkrýva výrazové schopnosti tela, pričom naratív ovplyvňuje tanečný jazyk. Sledujúc štruktúru monológu sa choreografia vracia k výstižnému tichu tela z obdobia pred vznikom reči, ktoré sa vyjadruje prostredníctvom pohybu. Ticho pozostávajúce z gest, páuz, poddajných foriem a neznámych stavov tela priťahuje naše pohľady. Monológ tela prijíma premenlivosť významov, ktoré telo vyjadruje tancom.