september 2021
Po Ut St Št Pi So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

2021 Masako Matsushita (IT)

Foto: Paolo Paggi

Masako Matsushita (Taliansko)

23. október 2021

A4 – priestor súčasnej kultúry


 

Masako Matsushita

Taliansko-japonská umelkyňa Masako Matsushita sa venuje analýze pohybu prostredníctvom výskumu, choreografických projektov, performatívnych inštalácií a sociálnych experimentov. Vytvára štruktúry a atmosféry, v ktorých skúma prítomnosť tela v čase a priestore aktivovaním senzorických vnemov a archivačných metód, čím prepája kultúru a estetiku, identitu a tradíciu.

Masako bola rezidenčnou umelkyňou v Európe aj v zámorí, pričom prezentovala svoje vlastné diela a spolupráce s inými umelcami na festivaloch ako Civitanova Danza 2.0 IT, Revnedans e Sånafest (NO), Drodesera35° Motherlode (IT), 16° Quadriennale d’Arte di Roma (IT), The Erotic Cloth (UK), Swallowsfeet (UK), Neu/Now (NL), ITS (NL), Festival Ammutinamenti (IT), B-motion (IT), Haut Festival (DK), Rencontres Choreographic (F), Les Plateaux (F).

Spoločne s nórskou umelkyňou Ingvild Isaksen založili duo A MasIna Productions. Výsledkom spolupráce sú choreografie ako LAND SKAP vol.1/vol.2, ktoré vznikli pre festival Sånafest s podporou DE.MO./Movin’UP II session 2016 a Ministerstva umeleckého dedičstva a turizmu a GAI – Association for the Touring of Young Artists.

 

Masako získala cenu Prospettiva Danza v roku 2018 a bola nominovaná na Novú taliansku tanečnú platformu 2019 a Aerowaves Twenty20. Jej dielo UN/DRESS zaujalo aj v akademických kruhoch, Barbara Brownie o ňom písala v publikácii Acts of Undressing Politics, Erotism and Discarded Clothing (2016) a Lesley Millar a Alice Ketlle v The Erotic Cloth: Seduction and Fetishism in Textile (2018). Obe knihy vyšli vo vydavateľstve Bloomsbury.

Masako úzko spolupracuje s CSC Centro per la Scena Contemporanea v Bassano del Grappa a participuje na európskych projektoch ako Dancing Museum 2 – The Democracy of Being (2019/2020), s podporou Arte Sella Fondazione Fitzcarraldo, Univerzita CA’ Foscari v Benátkach a Museum of Human E-Motion (2019/2020), s podporou La Briqueterie (FR), National Kaohsiung Center for the Arts (TW), Saison Foundation and Morishita Studio(JP), Talianskeho kultúrneho inštitútu v Tokyu a v Paríži, participuje na Dance&Drammaturgy European Network s partnermi ako Théâtre Sévelin 36 Losanna, La Bellone Bruxelles, Bora Bora Aarhus and VIBES partnermi, medzi ktorými sú Orbe, Coventry University, Holonic Systems, Stichting International Choreographic Arts Center (ICK).

IIC-colore-bratislava
logo_CreativeEuropeRIGHT_EN
AW_Main

UN/DRESS | pohyblivá maľba

Choreografia: Masako Matsushita

Hudba: Federico Moschetti

Svetlá: Maria Virzì

Účinkuje: Elena Sgarbossa

Asistent produkcie: Paolo Paggi

Projekt podporili: Nanou Associazione Culturale, Gabriella Biancotto, Lesley Millar, AMAT

Rezidencie inscenácie: Teatro Sperimentale, Teatro Persiani, Naturalmente Sana, Bonnie Bird Theatre

Manažment a distribúcia: ULTRA – Michele Mele, Domenico Garofalo

 

UN/DRESS  | pohyblivá maľba je metaforické predstavenie, ktoré vychádza zo spojenia tela a objektu do pohyblivého obrazu. Zameriava sa na skúmanie zmien a migráciu tkaniny a prirodzený proces obliekania a vyzliekania. Choreografia skúma úlohu ženského oblečenia a tela v modernej spoločnosti. Telo je prítomné a súčasne absentuje, je centrálnym zjednocujúcim bodom, úžinou, ktorá spája, presýpacími hodinami času, zvýrazňuje horizont a naznačuje prechod. Prítomnosť pásov látky v pruskej modrej prináša presnosť, pravidelnosť, smerovanie a dimenziu a súčasne určuje správanie pri dosahovaní cieľa.

Predstavenie bolo vybrané na platformu NID 2019.

UN/DRESS je zmienené v dvoch akademických publikáciách v UK:

Acts of Undressing Politics, Erotism, and Discarded Clothing autorky Barbary Brownie, Senior Lecturer in Visual Communication all’ Università di Hertfordshire UK, pubblicato Da Bloomsbury Academic Publishers il 3 November 2016

UN/DRESS in “The Erotic Cloth”, Bloomsbury Publishing, spring 2018. Interview M. Matsushita a Lesley Millar, Professor of Cloth Culture and Director of Textile Research Centre English Japanese at UCA

 

https://masakomatsushita.com/