TEREZA HRADÍLKOVÁ a kol.
(Česká republika)
ŠVIHLA
14. október 2018, 20.00
A4 – priestor súčasnej kultúry
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
14. október 2018, 20.00
A4 – priestor súčasnej kultúry
Tereza Hradilková začínala s tancom už ako dieťa vo folklórnom súbore Valášek, a potom sa rozhodla študovať na konzervatóriu Duncan Centre a náväzne i na TheTheaterschool Amsterdam. Na dva mesiace sa vydala zbieraťskúsenosti do New Yorku a potom už začala tancovať s rôznymi choreografmi v Českej republike a zahraničí. So svoju prvotinou, duetomProměnnás EinatGanz, sa hneď kvalifikovala na AerowavesSpring Forward. Aby mohla ďalej experimentovaťstala sa spoluzakladateľkou priestoru Truhlárna, kde potom vytvárala svoje doteraz najúspešnejšie sólo Švihla, ocenené medzinárodnou porotou Českej tanečnej platformy a mnohými pozvaniami do zahraničia, vrátane Rencontres chorégraphiques internationales des Seine-Saint-Denis, Julidans či Tanzmesse 2018.
Koncept, choreografia, interpretácia: Tereza Hradilková
Dramaturgia a režijná spolupráca: Biljana Golubović
Hudba naživo: Filip Míšek
Svetelný dizajn: Pavel Kotlík
Kostýmy: Marjetka Kürner Kalous
Zvuk: Michal Sýkora
Konzultácia: Lukáš Jiřička
Produkcia: Veronika Hladká
Koprodukcia: Tanec Praha/PONEC- divadlo pro tanec, Studio Truhlárna
Poďakovanie: Jakub Hradilek, Daniel Wunsch, Petr Horký, Jan Horák, Palo Kršiak, Festival Bazaar, Dan Gregor
S podporou: Ministerstvo kultury ČR, Nadace Život umělce
Tereza Hradilková našla inšpiráciu k fyzicky náročnej výzve, akou Švihlabezpochyby je, pri práci na tanečnom filme Beating. Fascinovaná ľahkosťou, s ktorou boxeri skáču cez švihadlo, ich rytmom a súhrou rúk a nôh, sa pustila do skúmania svojich vlastných hraníc. Švihadlo nemusí byť len detskou hrou, symbolizuje i ambíciu túžbu po výkone, snahu o sebazdokonaľovanie. „Preskakuješ sám seba, prekračuješ svoje hranice, alebo si naopak uväznený v opakujúcom sa kruhu, z ktorého sa nedá vystúpiť?“ pýta sa performerka, ktorej dielo získalo cenu Tanečná inscenácia roku 2017.
„Tereza Hradilková priniesla najoriginálnejší inscenačný koncept, ktorý sa objavil v programe. Pre prenesenie emócií ženy v behu jej života využila obľúbenú a základnú detskú dievčenskú hru – skákanie cez švihadlo, vytvorila tým senzačnú javiskovú metaforu a zároveň podmienky pre svoj pohybový výkon, fyzicky veľmi náročný.“
Nina Vangeli.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |