júl 2024
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

2022_Philippe Kratz (IT)

Philippe Kratz / IT

22. 10. 2022 / 20.00 hod.                  

A4


Philippe Kratz

Philippe Kratz sa narodil v roku 1985 v Leverkusene. Vyštudoval klasický balet na École supérieure de Danse du Québec v Montreale a na Staatliche Ballettschule v Berlíne. Ako bývalý dlhoročný člen súboru Aterballetto v Taliansku spolupracoval s mnohými medzinárodne renomovanými tanečnými tvorcami než sa začal venovať choreografii. Spočiatku ho podporila najmä Cristina Bozzolini, vtedajšia umelecká riaditeľka tanečného súboru Aterballetto. Po rôznych menších dielach pre tento súbor sa zlomovým bodom v jeho tvorbe stal Phoenix(2017), choreografia založená na improvizácii s výrazne konceptuálnou štruktúrou.

Philippe Kratz vo svojej tvorbe kladie dôraz na rezilienciu jadra v procesoch ako konštrukcia, deštrukcia, dekonštrukcia a re-kompozícia. Aj rytmika, či už v kolektívnej práci nôh alebo v individuálnej virtuóznej akcii, sa stáva dôležitým aspektom pri vytváraní pohybu, ktorý pôsobí úprimne aj naliehavo.

V roku 2018 Kratz vytvoril duet O, ako reakciu na tlačovú konferenciu v Honkongu v roku 2017 medzi dvoma humanoidnými robotmi. Duet je oslavou dosiahnutia večnosti, v ktorom sa anorganickému materiálu (humanoidným robotom) podarí získať celú ľudskú skúsenosť. V transcendentálnom stave sa dve bytosti pohybujú v rytme svojich večne bijúcich sŕdc. Duet zvíťazil v medzinárodnej choreografickej súťaži v Hannoveri. V roku 2019 získal Kratz ocenenie najlepší choreograf podľa talianskeho časopisu Danza&Danza za choreografiu cloud|materia, ktoré bolo inšpirované spismi Anni Albers, nemeckej esejistky, textilnej návrhárky a dizajnérky Bauhausu. Kratz sa vždy zaujímal o priamy dialóg a výmenu názorov s jednotlivými tanečníkmi. V súčasnosti spolupracuje so súbormi Aterballetto, Gauthier Dance Company, Nuovo Balletto di Toscana, Wiener Staatsballett, Bayerisches Staatsballett a s Teatro alla Scala v Miláne.

 

OPEN DRIFT

 

Choreografia, svetlá a kostýmy: Philippe Kratz

Hudba: Borderline Order

Účinkujú: Nagga Baldina, Veronica Galdo

Dve bytosti kolísajúce a plynúce na otvorenej vode, ktoré sa k sebe približujú a nechávajú sa unášať prúdom, ktorý sám rozhodne, kam ich zanesie. Sú si vedomé, že rozhoduje osud, no sú asertívne a odhodlané vyťažiť z tohto stretnutia čo najviac. Vedia, že ich spojila náhoda, ale aj to, že na tento krátky okamih sú jedinými svedkami existencie toho druhého, než sa opäť od seba vzdialia, odlúčení a neznámi, potenciálne premenení k lepšiemu.

Prechod, prenos a spoločný priestor nadobúdajú v OPEN DRIFT osobitnú a určujúcu úlohu. Choreografia vychádza z ikonického sóla „umierajúcej labute“ Michela Fokina a Anny Pavlovovej z roku 1905, pričom ide o nové spracovanie starej témy s mladými umelcami, ktorí nám pripomínajú vzrušenie a kúzlo, ktoré môže priniesť nový začiatok.

Open Drift je súčasťou projektu Swans Never Die v spolupráci s Operaestate Festival Veneto e Centro per la Scena Contemporanea CSC Bassano del Grappa; Triennale Milano Teatro; Fondazione Teatro Grande di Brescia; Festival Bolzano Danza – Fondazione Haydn; Gender Bender Festival; “Memory in Motion. Re-Membering Dance History (Mnemedance)” – Università Ca’ Foscari Venezia; DAMS – Università degli Studi di Torino; Lavanderia a Vapore – Centro di Residenza per la Danza (Piemonte dal Vivo – Circuito Multidisciplinare dello Spettacolo, Coorpi, Didee Arti e Comunicazioni, Mosaico Danza, Zerogrammi).