jún 2024
Po Ut St Št Pi So Ne
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

2023 Večery tanečného filmu

Večery tanečného filmu

Sprievodný program

5. október 2023

Kino Film Europe – Pistoriho palác

Sprievodný program

6. október 2023

Kino Film Europe – Pistoriho palác

Kurátorsky zostavený program pre festival Bratislava v pohybe pripravil Festival tanečních filmů Praha (FTF) a predstaví v rámci dvoch projekcií výber špičkových tanečných filmov.

V prvom večere pôjde o strihový dokument, v ktorom Alain Platel a Mirjam Devriendtová vzdávajú hold umeniu, ale tiež ľudskosti, ktorá akoby vždy balansovala medzi vytvorením niečoho veľkolepo krásneho, alebo strašlivo krutého.

V druhom večere predstaví FTF Výber najlepších filmov posledných rokov žánru dance for camera! Predstavíme unikátne choreografické javiskové záznamy, snové a akčné tanečné filmy ocenené na festivaloch.

Festival tanečních filmů sa od roku 2009 profiluje ako bienále s cieľom prezentovať diela z oblasti tanečnej kinematografie, dokumenty o tanci, inovatívne záznamy tanečných inscenácií a predovšetkým diela žánru dance for camera. Festival tanečních filmů prezentuje, produkuje a podporuje ich tvorbu. V roku 2021 spustil na svojich webových stránkach vzdelávaciu platformu FTF EDU.

5. október 2023

Why We Fight? (Belgicko)

Réžia: Alain Platel a Mirjam Devriendt

umelecký dokument, premiéra 2021

Vznik tohoto pozoruhodného dokumentu inšpirovala scéna z inscenácie Nicht Schlafen (2016) súboru les ballets C de la B, z ktorej vyvstala otázka „prečo existuje toľko nezmyselného násilia?“ Tanečníci Bérengrère Bodin, Samir M’Kirech a TK Russell zhodne konštatujú, že tam kde nestačia slová, prevezme vládu telo. Na základe svojich osobných skúseností hľadajú dôvody násilia okolo seba, vo svete, ale tiež násilia v sebe samých. Ako sa vyrovnávame so strachom, frustráciou a sklamaním v dnešnom svete, čo je príčinou toho, že sa cítime nevyslyšaní nebo nepochopení? Je vôbec možné jednať nenásilne? Alebo je táto výsada vyhradená tým, ktorí tvoria tanec, hudbu, umenie alebo literatúru?  Filmom Prečo bojujeme? režisér a choreograf Alain Platel a fotografka a vizuálna umelkyňa Mirjam Devriendtová vzdávajú hold umeniu, ale tiež ľudskosti, ktorá akoby vždy balansovala medzi vytvorením niečoho veľkolepo krásneho alebo strašlivo krutého.

6. október 2023

Best of FTF – večer s Festivalom tanečních filmů Praha

Roselyne (Česká republika)

Réžia: Tereza Vejvodová

Premiéra 2020

Audiovizuálna báseň podľa skutočného príbehu Roselyne, ženy, ktorá zabudla žiť svoj život. Mohla byť odrazom našich pochybností, rozhodnutí a možností, ktoré sme nevyužili. Ako sa staneme sami sebou? Originálny koncept a choreografia francúzskej interpretky Cécile Da Costa vo filmovej verzii režisérky Terezy Vejvodové a produkcie FTF.

Fist (Holandsko)

Réžia: Erik Bos

Premiéra 2022

Patrick je naštvaný a chce všetko okolo seba rozbiť. Keď sa zúčastní kurzu zvládania hnevu, stretáva sa s ďalšími rozzúrenými ľuďmi z rôznych prostredí. Terapeutka sa svojím experimentálnym prístupom snaží ich brutálnu energiu vytesniť tancom. Podarí sa Patrickovi nájsť spôsob, ako svoju zúrivú energiu nasmerovať k niečomu, čo je preňho cenné, alebo dokonca hodnotné pro ostatných? Film získal hlavnú cenu Festivalu tanečních filmů Praha v roku 2023.

Hofesh Shechter’s Clowns (Veľká Británia)

Réžia: Hofesh Shechter

Premiéra 2018

Filmová verzia slávnej choreografie Clowns vznikla pre BBC – Performance Live strand. Snímok bol natočený v ikonickej tančiarni Rivoli v južnom Londýne. Desať tanečníkov Hofesh Shechter Company stvárňuje morbídnu komédiu o vražde a túžbe a kladie si otázku: kam až sa dá zájsť v mene zábavy?

Dive (Veľká Británia)

Réžia: Oscar Sansom

Premiéra 2021

Rezidenčná choreografka Škótskeho baletu Sophie Laplane v spolupráci s Jamesom Bonasom a režisérom Oscarom Sansomom vytvorila krátky film inšpirovaný francúzskym umelcom Yvesom Kleinom a najslávnejším odtieňom modrej na svete. Očakávajte typicky laplaneovskú svojráznu choreografiu spojenú s pôsobivými vizuálnymi efektami v modro-zelenom tóne.